Милош Антонијевић
|
 |
« Одговор #15 послато: Септембар 23, 2011, 02:01:42 » |
|
Неко ми је обрисао поруку на којој су били окачени планови за 3. и 4.  That would be me. 
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
dusko maksimovic
|
 |
« Одговор #16 послато: Октобар 08, 2011, 09:04:58 » |
|
Слажем се са колегама да је план бољи од постојећег и да га треба разрадити ... али, план је по мени одличан (оцена 10) ако би предмет имао оцене и ако не би био изборни предмет ... обзиром да имамо конкуренцију где се прича, гледа ТВ- мислим на филмове које су добили предвиђене баш за часове грађанског васпитања, не раде се лекције, не пишу у свеске, ипак треба да поведемо рачуна о свим тим стварима ... у прилог овом иде и нешто што се мени десило прошле године, а сазнао сам ове године. Наиме, радио сам са првацима, између осталог и Мојсија и 10 Божијих заповести, исписали смо на табли све заповести, и рекао сам им да покушају да запамте што више заповести, обрисали таблу и поделио сам им папириће да напишу колико заповести су запамтили - прегледао сам папириће, било је оних који су написали све (знали од раније или запамтили на часу) - ја сам чак и оценио њихов рад - и на крају, резултат тог часа (по мени, занимљивог) је био да су поједини ђаци овај час схватили као контролну вежбу ( за то сам сазнао ове године, неки прваци ми рекли да су им прошлогодишњи прваци рекли да ја дајем контролни), и ето, тако - ми радимо конкретне лекције, а конкуренција опуштена ... Поред онога што би требало да науче и чују на верској настави (почевши од основне школе) - неке ствари не би требало понављати. Конкретно, мени се прваци жале: "Ооо, не! Опет дефиниција личности!" Додуше, не сви!  Неки нису учили! Треба направити план који неће бити copy-paste из године у годину као постојећи ... мени се свиђају нпр. радионице, а и ђаци воле ((ја конкретно радим радионицу коју сам пронашао на овом сајту о абортусу и већина ђака (не сви) воли такве часове)). Из предложеног плана посебно би издојио часове у четвртој години, где се са њима прича на разне теме.
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
radomir marinkovic
|
 |
« Одговор #17 послато: Октобар 09, 2011, 11:48:24 » |
|
Конкретно, мени се прваци жале: "Ооо, не! Опет дефиниција личности!" Додуше, не сви!  Неки нису учили! Разговарам са клинцима шта су учили на Веронауци у ОШ: - Годину дана је вероучитељ покушавао да нам објасни шта је то личност... - Да ли је успео? - Па... То вам је... Нпр. Кад мајци умре дете... Овај... Не баш. 
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
perica obradovic
Катихета

Ван мреже
Пол: 
Поруке: 74
|
 |
« Одговор #18 послато: Октобар 12, 2011, 10:50:35 » |
|
|
|
|
Сачувана
|
Бити хришћанин значи бити аутентичан човек, а Христов...
|
|
|
dragan simikic
Млађи катихета
Ван мреже
Поруке: 4
|
 |
« Одговор #19 послато: Октобар 16, 2011, 09:14:01 » |
|
Колеге, слажем се са вама у потпуности.. Ја радим у средњој стручној школи (ниво знања у мојој школи је нула како за веронауку, тако и за све остале предмете) и кад кренем да се придржавам у потпуности плана и програма видим само превртање очију, то им онда скратим на 15ак минута, па онда кренем са њима да радим неке практичне ствари које их занимају, причам о Литургији, посту, крсној слави и светитељима, крштењу, браку, абортусу, хришћанском погледу на савремени начин живота итт. и онда се сви заинтересују, све их занима и то је онда успешан час у потпуности... Са друге стране ја врло често практикујем да им прикажем неки документарни филм, нпр. документарни серијал "Света Литургија" и то они лакше прихвате. Њима објаснити наставну јединицу Један Бог је Отац - конкретна личност ( други разред средње школе) је исто што и на часу физике причати о астрофизици (напомињем да преко 50 посто њих не зна да помножи два троцифрена броја). Оно што њима највише користи за учење су неки квизићи и неке игровне активности, тако да ја часове за утврђивање углавном користим да са њима играм "вешала", асоцијација...
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
radomir marinkovic
|
 |
« Одговор #20 послато: Март 02, 2013, 10:40:44 » |
|
Vreme je da podignemo temu.... U prilogu je predlog koji je eparhija branicevska dostavila Sinodu na razmatranje.
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
perica obradovic
Катихета

Ван мреже
Пол: 
Поруке: 74
|
 |
« Одговор #21 послато: Март 02, 2013, 10:55:22 » |
|
Кад ће да схвате да "систематизација" или "креативни час" није и не може бити назив наставне јединице, него је то тип часа (обрада, обнављање, утврђивање, систематизација)?
|
|
« Последња измена: Март 02, 2013, 10:57:53 perica obradovic »
|
Сачувана
|
Бити хришћанин значи бити аутентичан човек, а Христов...
|
|
|
radomir marinkovic
|
 |
« Одговор #22 послато: Март 08, 2013, 11:30:15 » |
|
U prilogu je moj predlog za srednje (cetvorogodisnje) skole i gimnazije. Pogledajte, prokomentarisite...
I razred
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
|
|
|
dusko maksimovic
|
 |
« Одговор #26 послато: Март 18, 2013, 10:18:24 » |
|
Ovo se odnosi na prvu godinu: 1. Krsne slave - to je dobra lekcija, ali u kombinaciji sa žitijem svetih, ako se već rade u nekoj od četiri godine - ja sam radio u trećoj godini, pa sam sada prebacio u četvrtu godinu - mogu da kažem da su interesovanja učenika podeljena - neki baš vole te lekcije, a nekima je dosadno - ali, u suštini mislim da treba pomenuti u četiri godine njihovog srednjoškolskog obrazovanja najznačajnije praznike, iako su ih radili u osnovnoj školi ipak nam je predmet izborni i ne uči se, tako da se lekcije brzo zaboravljaju ... ranije generacije sam ispitivao, tj. anketirao da li im se svidjaju lekcije o životu svetitelja (obzirom da su kod nas iako smo opšti smer djaci uglavnom društvenjaci po interesovanju) dobio sam dosta pozitivnih komentara, i od tada radim sa maturantima žitija, ... na jednom času može da se uradi nekoliko praznika - ponekad za ceo mesec završimo na jednom času, tako da ima vremena i za druge teme sa maturantima ... ponekad uradimo žitije samo jednog svetitelja jer pitanjima nikad kraja, ponekad ja postavim pitanje i krene rasprava, npr. kada radimo 21.11. postavim pitanje veruju li u andjele? Tako krene rasprava i razmena mišljenja, na kraju sledi zaključak teme ...
2. Čini mi se da nemaš časova za obnavljanje u prvoj godini - trebaju nam ti časovi - ja ih imam nekoliko i mogu da budu zanimljivi, ukoliko im objasnimo da je cilj ispitivanja da bi zapamtili ono što smo do sada uradili, ispitivanje može i grupno, može kao kviz znanja, asocijacije, itd, itd ... ... 3. Simvol vere ja radim u drugoj godini zbog korelacije sa lekcijama iz istorije ... stoga bi te lekcije prebacio u plan i program druge godine ...
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
dusko maksimovic
|
 |
« Одговор #27 послато: Март 18, 2013, 11:37:06 » |
|
... jedino ako si mislio na časove utvrdjivanja kao način obnavljanja, onda povlačim reč za tačku broj 2 ... 4. u prvoj godini ja bi već ubacio poneku temu za raspravu, odnosno debatu - opšte je poznato da djaci vole da raspravljaju na našim časovima o raznim temama, pogotovo aktuelnim - stoga možda ne bi bilo loše ostaviti prostora u svakoj godini po jedan čas aktuelnoj temi ... mada, što se rasprava tiče, ozbiljniji su trećaci i maturanti, ali prvake i drugake možemo polako uvoditi u taj način rada ...
|
|
« Последња измена: Март 18, 2013, 11:45:07 dusko maksimovic »
|
Сачувана
|
|
|
|
dusko maksimovic
|
 |
« Одговор #28 послато: Март 19, 2013, 09:53:05 » |
|
II razred
U drugi razred, kao što sam već rekao ja bi prebacio Vaseljenske sabore, a neke lecije bi skratio, tj. iskustvo je pokazalo da ne možemo toliko detaljno pričati, ali, svakako treba pričati ... sve praznike koje si naveo vezane za Hrista i Bogorodicu ja radim u četvrtoj godini kada radimo praznike, npr. ... temu broj dva ja radim u prvoj godini, a temu broj 6. ne bi ništa ja tu menjao ...  nastavak sledi ...  Nadam se da će još neke kolege objaviti svoje predloge ... čekam Stevanov plan, ukratko sam video samo prvu godinu ...
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
stevan jovanovic
Млађи катихета
Ван мреже
Пол: 
Поруке: 2
|
 |
« Одговор #29 послато: Март 19, 2013, 10:35:26 » |
|
Другари,
ја нисам вичан у препискама на форумима. Готово да никада нисма учествовао ни на једном форуму. Како да Вам пошаљем своје планове?
|
|
|
Сачувана
|
|
|
|
|