Православни катихета
Децембар 13, 2018, 04:07:49 *
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте.

Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије
Вести: За повратак на сајт катихета кликните овде.
 
   Почетна   Помоћ Претрага Пријављивање Регистрација  
Странице: 1 2 3 [4]
  Штампај  
Аутор Тема: Алтернативни план и програм  (Прочитано 78051 пута)
0 чланова и 1 гост прегледају ову тему.
dusko maksimovic
Старији катихета
***
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 117


« Одговор #45 послато: Март 22, 2013, 09:27:52 »

Ово је од Веље Мартиновића. Свашта ћете овде наћи. Најпре, имате питања за ванредне која исто тако могу да послуже као пример.


И питања за ванредне ученике могу да буду смерница, али и  питања ђака која нама постављају би требало да буду смерница куда треба да иде нови план и програм ... ова питања која је Вељко навео су питања која и моји ђаци постављају, а верујем да би се већина вероучитеља сложила да и њима постављају оваква питања ...
Иначе, не знам како је код Вељка у школи, али мени су рекли да питања за ванредне ученике могу бити само из званичних методских јединица, да је то једино законски исправно, и ја сам у почетку имао другачија питања него што су лекције по плану и програму за одређену годину за ванредне ученике, али сам их променио ...
Сачувана
dusko maksimovic
Старији катихета
***
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 117


« Одговор #46 послато: Март 22, 2013, 09:40:53 »

Evo i moje verzije programa koji je pravio Stevan. Ja sam tu malo izmenio ponesto, prilagodio mojim djacima (ek. skola). Ovo je samo grub nacrt met. jedinica. Potrudicu se sutra popodne da napisem i za 3. i 4. razred i da navedem glavne ciljeve ovakvog PiP-a.
Gledajuci ove nast. jed. ja nisam zadovoljan kako sam osmnislio, i menjao bih vec sada nesto, tako da vi, braco i sestre samo udrite!!!

Potrudicu se da napisem u dofgedno vreme rayradu svake nas. jedinice. SA svim mogucim aspektima iz koje mogu da se sagledaju i predstave, a koje opet ja mogu da vidim. To, pak, nije mnogo niti preterano siroko.

Колега, ударам! Смешко
Ово је ипак у пракси реалнији предлог ... што се цртаног филма тиче, ја сам пуштао Јосифа (ђаци су одушевљени) у истој продукцији као Принц Египта (овај цртани не пуштам, јер претпостављам да је већина гледала, често буде на ТВ),  ... чекам да урадиш трећу и четврту годину ...
Сачувана
vladimir pekic
Млађи катихета
*
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 41


« Одговор #47 послато: Март 22, 2013, 09:51:11 »

Водио сам се предлозима од синоћњег састанка. И поготово опаском колегице Ане Новаковић да морамо имати у виду да, било изборни било обавезни предмет, имамо један час недељно!
С тим у вези гледао сам да редукујем теме а да опет неке моменте који дају порстора за шира тумачења оставим.
Твоја опаска о теми личности, Цркве, атеизма,вере код Стевана ја сам гледао да надокнадим опет кроз библ. приче. Нпр. Тема о Адаму и Еви и паду може да буде смерница за објашњење појам личности. "да начиним човеку друга њему..." Нешто слично је за ту прилику користио Јанарас у Азбучнику вере. Авраам- куда ћемо бољи пример вере. Па и Ноје. Мислим прави барку, како изгледа својим савременицима...
ДА не наводим примере.
Цртани о Јосифу нисам гледао али свакако је добра идеја. А и Принц Египта колико год да га гледају, ипак овде служи у дидактичке сврхе. На послетку, све што нам отвара могућност и ученици то прихватају или сами наводе на то, требало би на уштрб било ког програма да ставимо.
Сачувана
dusko maksimovic
Старији катихета
***
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 117


« Одговор #48 послато: Март 22, 2013, 09:56:48 »

Слажем се за Принца Египта. На неком од следећих састанака могао би ти доставити Јосифа, надам се да ћу се сетити, ја кад радим старозаветне личности у првој години, Јосифа пуштам као цртани; прошле године, један ученик са грађанског прешао на верску због цртаног филма ... Смешко
Сачувана
dusko maksimovic
Старији катихета
***
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 117


« Одговор #49 послато: Март 22, 2013, 10:05:22 »

Последња два разреда!

Један обрађује догматске теме и Историју религије, а други Етику.
Мислим да није добро обрађена догамтика, а реално ми немамо ни места да у 4. средње обрадимо догматику, историју религије(а) и етику. Мислим да би то могли да исправимо тако што би у ранијим разредима у темама из Библијске историје и историје Цркве, обрађивали историју догмата.
Посебно историја Васељенских сабора у том е може да помогне - јесери, апологетика, Св. оци, Ороси православног исповедања вере итд смислено могу да изложе освновне догмате Цркве.

Етичке теме ми се допадају, као да све што је битно обрађују.

Још једном хвала Ани и Новаку на идеји и труду око превода грчког плана и програма!
Ево изволите, драге колеге па анализирајте и ви!



Свака част на труду колеге Бојана и његове супруге Ане. П.С. ја у трећој години радим друге религије, баш као у Грчкој ... Смешко Драго ми је да су се људи покренули, верујем да ће после Актива (обзиром да су били присутни и саветници и објаснили значај да се што више нас укључи) бити још више предлога ...
Сачувана
Странице: 1 2 3 [4]
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Српски превод: Јован Турањанин Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!